top of page

ERGO iegādājas Gjensidige darbību Baltijas valstīs

  • Guntis Zoldners
  • 2. jūn.
  • Lasīts 2 min

2024. gada sākumā tika paziņots, ka ERGO iegādājas Gjensidige, pārņemot tās apdrošināšanas darbību visās trīs Baltijas valstīs. Ja darījumu apstiprinās visas atbildīgās konkurences iestādes (vēl tiek gaidīts lēmums no Lietuvas), ERGO pilnībā integrēs Gjensidige savā struktūrā. Pilna apvienošana tiek plānota līdz 2026. gada pirmajam ceturksnim.

Ekrānuzņēmums no raksta, kurā paziņots, ka ERGO iegādājas Gjensidige, redzams Gjensidige logotips.

Gjensidige 2024. gadā Baltijas valstīs izsniedza apdrošināšanas polises 43 miljonu eiro apmērā, kas padara šo darījumu par nozīmīgu soli reģiona tirgū. Kaut arī konkrētie pārdošanas iemesli nav publiski zināmi, nav pazīmju, ka Gjensidige būtu piedzīvojis būtiskas grūtības. Konkurence Baltijā ir liela, taču Gjensidige vienmēr ir izcēlies ar augstu profesionalitāti un operatīvu darbību, izmantojot mātesuzņēmuma Norvēģijā uzkrāto pieredzi.


Kas mainās klientiem tagad, kad ERGO iegādājas Gjensidige?

Līdz pilnīgai darījuma pabeigšanai abi uzņēmumi – ERGO un Gjensidige – turpinās darboties atsevišķi. Šobrīd mēs joprojām novērojam ievērojamas cenu atšķirības, pat līdz 50%, vienādiem riskiem.


Ja jūs šobrīd esat Gjensidige klients:

  • Esošie līgumi paliek spēkā un turpinās darboties bez izmaiņām.

  • Atlīdzības tiks apstrādātas kā līdz šim.

  • Pēc pilnas integrācijas (plānota 2026. gadā) Gjensidige zīmols tiks izņemts no tirgus un produkti būs pieejami ERGO piedāvājuma ietvaros.


Dažiem klientiem tas var nozīmēt nepamanāmas izmaiņas, savukārt citiem var mainīties cenu politika, seguma nosacījumi vai apdrošināšanas stratēģija. Katrs uzņēmums izmanto savu risku izvērtēšanas pieeju.


Mūsu skatījums kā brokeriem

Perks uzskata šo darījumu par būtisku notikumu Latvijas apdrošināšanas nozarē. Lai arī ERGO ir uzticams un stabils uzņēmums, mums Gjensidige noteikti pietrūks. Daudzi klienti izvēlējās tieši Gjensidige, jo pēc objektīvas salīdzināšanas tas bija saprātīgākais risinājums.


Aptuveni 70% no Gjensidige Latvijā gūtajiem prēmiju ieņēmumiem nāk caur apdrošināšanas brokeriem, nevis tiešās pārdošanas vai digitālajiem kanāliem. Tas parāda, ka klienti to izvēlējās, nevis ieraduma dēļ, bet pēc rūpīgas salīdzināšanas.


Mūsu sadarbība ar Gjensidige sākās vairāk nekā pirms 15 gadiem, kad viņi ienāca Latvijas tirgū, pārņemot Parex apdrošināšanu. Viņu profesionālā un vienlaikus cilvēciskā pieeja vienmēr ir bijusi viņu stiprā puse – vēlme palīdzēt, atrast īsto kontaktpersonu un rast risinājumus. Ziņa, ka ERGO iegādājas Gjensidige, mums bija patiesi nozīmīga, un mēs no sirds ceram, ka šī attieksme saglabāsies arī pēc apvienošanas.

bottom of page