Šobrīd par KASKO apdrošināšanu zina gandrīz visi un tā ir kļuvusi par neatsveramu drošības garantu gan ceļu satiksmes negadījumu, gan zādzību gadījumā. KASKO polise ir palīgs situācijās, ja transportlīdzeklim gadījušās tehniskas ķibeles uz ceļa, un tā pat var segt izmaksas par citas automašīnas nomu, kamēr esošais spēkrats tiek remontēts pēc negadījuma.
KASKO polise ir īpaši svarīga gadījumos, kad esošie finanšu resursi ir saplānoti un neparedzēti izdevumi saistībā ar automašīnas avārijas seku novēršanu vai jauna auto iegādi var būt īsts izaicinājums.
Kļūdas nezināšanas dēļ mēdz būt dažādas, tomēr laika gaitā esam atraduši 3 biežākās problēmas, kurām pievēršot uzmanību var izvairīties no neveiksmēm –
1. Precīzi jānorāda transportlīdzeklim uzstādītās drošības sistēmas
Diemžēl daudzi nezina, vai viņu automašīna ir vai nav aprīkota ar skaņas signalizāciju un kautrējas to pateikt apdrošinātājam. Kā gan manam jaunajam, skaistajam auto varētu nebūt signalizācija? Ļoti vienkārši, piemēram, Vācijā skaņas signalizācija ir retums, savukārt mūsu sludinājumu portālu saturs ir diezgan pieblīvēts ar “tikko no Vācijas”, tāpēc šim faktam jāpievērš pastiprināta uzmanība.
Jāatzīst, ka pie mums netrūkst arī apšaubāmi auto tirgoņi, kas uz pircēja jautājumu: “Vai šis auto ir aprīkots ar signalizāciju?” – nepārprotami apgalvo – jā, ar rūpnīcas signalizāciju. Kad jaunais auto īpašnieks ir atbraucis pie mums, lai noformētu KASKO polisi, mēs, veicot signalizācijas pārbaudi, atklājam, ka tās nav. Bieži vien turpat mūsu klātbūtnē tiek sazvanīts negodprātīgais pārdevējs un viņam nākas atzīt, ka auto ir aprīkots tikai ar rūpnīcas imobilaizeru. Tās ir divas pilnīgi dažādas lietas! Jau kopš 2000. gada iegādāties automašīnu bez rūpnīcas imobilaizera nav iespējams un pret auto zādzību tas gandrīz nepalīdz.
Bieži automašīnu var apdrošināt arī bez signalizācijas, bet par to ir īpaši jāinformē apdrošināšanas kompānija, kas tad izvērtēs, uz kādiem nosacījumiem tā būtu ar mieru polisi izsniegt.
Ja polisē ir norādīts, ka auto ir aprīkots ar signalizāciju, bet faktiski tās nav, tā ir apdrošinātāja maldināšana un polises pircējam noteikti būs negatīvas sekas saistībā ar atlīdzību saņemšanu.
2. Korekti jārīkojas tūlīt pēc negadījuma iestāšanās
Apdrošināšanas līgumā tiek atrunāts, ka katrs no negadījuma veidiem pēc tā iestāšanās paredz konkrētu rīcību no polises īpašnieka, piemēram, par ugunsgrēku jāpaziņo Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam, par zādzību – Valsts policijai, kura ir atbildīga par negadījuma vietas fiksēšanu un pareizu negadījuma noformēšanu ar atbilstošiem dokumentiem. Nereti šie nosacījumi ir aprakstīti garos noteikumos un tiek atklāti tikai, kad jau ir par vēlu – apdrošināšanas kompānija ir atsūtījusi atteikumu izmaksāt atlīdzību.
No tā var izvairīties, ja pirms polises iegādes tiek rūpīgi izlasīti apdrošināšanas noteikumi vai vismaz līguma sadaļa “apdrošinātā pienākumi”.
Daži piemēri, kuros būtu bijis jāinformē policija, bet tas netika izdarīts –
“Pienākot pie automašīnas, konstatēju, ka tai noskrāpēts sāns.”
“Uzbraucu ceļazīmei.” “Manai automašīnai no blakusesošās ēkas uzkrita liela lāsteka.”
“Braucot pa šoseju, man uztriecās meža dzīvnieks”.
3. Stingri jāievēro negadījuma pieteikšanas termiņu
Dabiski šķiet, ka, ja ir polise, tad tiks atlīdzināti zaudējumi un kāda gan atšķirība, kad par to tiek informēts apdrošinātājs. Tomēr jāatceras, ka visos apdrošināšanas līgumos ir norādīti termiņi, kādos par negadījumu ir jāinformē apdrošinātājs. Latvijas apdrošinātājiem pārsvarā tas jāizdara nekavējoties vai 3 darbadienu laikā. Ja to neievēro, apdrošināšanas sabiedrībai ir tiesības neatlīdzināt zaudējumus.
Mēs ceram, ka uzņēmumā Perks šis padoms jums ir noderējis. Lai iegūtu vairāk padomu un norādījumus, izmantojot apdrošināšanas labirintu, zvaniet vai rakstiet mums. Mēs palīdzēsim jums nepieļaut kļūdas un palīdzēsim atrast jums labāko KASKO polisi. Zvaniet pa tālruni +371 26 668 558