top of page

Kam jāpievērš uzmanība attiecībā uz KASKO apdrošināšanas polisi?

Updated: Jun 10


Automašīna vairoga iekšpusē ar citu automašīnu fonā, kas pārstāv KASKO polisi.

Lai nodrošinātos pret zaudējumiem transportlīdzekļa bojājumu gadījumā, ikviens, papildu OCTA polisei, var brīvprātīgi izvēlēties noslēgt KASKO apdrošināšanas līgumu. Zemākā piedāvājuma cena bieži ir viens no iegādes kritērijiem, tomēr polises izvēlē būtu jāiepazīstas ar visiem apdrošinātāja nosacījumiem. Kam pievērst uzmanību, izvēloties KASKO apdrošināšanas polisi?


1. Kādos gadījumos netiek izmaksāta apdrošināšanas atlīdzība?

Apdrošinātājs ir tiesīgs noteikt situācijas, kuru iestāšanās gadījumā netiks veikta atlīdzības izmaksa. Pirmkārt, apdrošinātāji piedāvā visu risku vai nosaukto risku polises. Visu risku polise paredz vispārēju atlīdzības garantu situācijās, kad transportlīdzeklis tiek bojāts un tikai līgumā noteiktajos izņēmuma gaidījumos atlīdzība netiek izmaksāta. Nosaukto risku polise paredz, ka līgumā tiek uzskaitītas jau konkrētas situācijas jeb risku saraksts, par kurām būs tiesības saņemt atlīdzību. Otrkārt, apdrošinātājs var atteikt izmaksāt atlīdzību, piemēram, ja bojājumi radušies transportlīdzekļa vadītājam neievērojot ceļu satiksmes noteikumus vai noteikumos paredzēto rīcību pēc negadījuma.


2. Kāds ir pašriska lielums?

Pašrisks ir tā zaudējumu daļa, kuru sedz pats polises pircējs. Jo mazāks pašrisks, jo lielāka polises cena un otrādi, tāpēc ieteicams pārbaudīt apdrošinātāja cenu piedāvājumu ar dažādām pašrisku likmēm, piemēram, kāda ir cenas atšķirība ar pašrisku 0 EUR vai 200 EUR. Daudzi apdrošinātāji kā bonusu piedāvā noteiktus gadījumus, kad tiek noteikts 0 EUR pašrisks, piemēram, par automašīnas stikla bojājumiem. Tādā gadījumā jānoskaidro, vai pašrisks netiek palielināts ar katru atkārtotu gadījumu.


3. Kāds ir piedāvāto pakalpojumu klāsts, iestājoties ceļu satiksmes negadījumam?

Vai apdrošinātājs piedāvā evakuatora pakalpojumus arī ja nav noticis negadījums, vai apmaksā transportēšanas izmaksas, vai piedāvā izvēlēties autoservisu? Katra apdrošinātāja piedāvātās nianses ir atšķirīgas, tāpēc būtu svarīgi tās izpētīt, lai bojājumu gadījumā būtu zināms rīcības plāns. Apdrošinātājs var noteikt arī atšķirīgu kārtību transportlīdzekļa detaļu nomaiņai, paturot tiesības uzstādīt līdzvērtīgas detaļas vai aprīkojumu.


4. Kāda ir rīcība, ja bojājums radies ārpus Latvijas?

Ja plāno doties ārpus valsts, noskaidro, kādās valstīs KASKO polise ir spēkā un kā rīkoties situācijās, lai pieteiktu bojājumu ārvalstīs. Līgumā valstis var tikt iedalītas vairākās grupās – Latvija, Baltijas valstis, Eiropas valstis un NVS valstis –, sniedzot katras grupas valstu uzskaitījumu, tādēļ pārliecinies, vai izvēlētais galamērķis ir iekļauts apdrošināšanas līgumā.


5. Vai bojājumu novēršanas gadījumā tiek piešķirts maiņas auto?

Situācijā, kad transportlīdzeklis ir nodots remontdarbu servisam, ikdienas ritmā var būt nepieciešamība saglabāt mobilitāti, tāpēc jāizvērtē, vai apdrošinātājs piešķir maiņas auto uz remonta laiku. Ja transportlīdzeklis nav lietojams ceļu satiksmē, vai maiņas auto tiek nodrošināts ar pirmo dienu vai tikai pēc iesnieguma saņemšanas, vai ir iespēja izvēlēties nomas auto pakalpojuma sniedzēju? Tāpat jāpievērš uzmanība nosacījumam, uz cik ilgu laiku nomas auto tiek piešķirts.


6. Kādi ir nosacījumi par papildu drošības prasībām transportlīdzeklim?

Apdrošinātājs var samazināt vai atteikt izmaksāt atlīdzību gadījumos, ja transportlīdzeklī uzstādītās drošības sistēmas neatbilst apdrošināšanas līguma prasībām, piemēram, nav uzstādīta signalizācija ar skaņu, imobilaizers vai radiomeklēšanas ierīce.


Rūpīga iepazīšanās ar piedāvātajiem nosacījumiem palīdzēs atrast sev izdevīgāko un piemērotāko polisi!

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page