Kiberrisku apdrošināšana: drošība digitālajā laikmetā
- Guntis Zoldners
- 8. nov.
- Lasīts 2 min

Kad mūsu dzīve un darbs pārcēlās digitālajā vidē, to pašu izdarīja arī noziedznieki. Internets padarīja mūsu ikdienu ērtāku, bet vienlaikus arī atvēra jaunas iespējas kibernoziedzniekiem: hakeriem, krāpniekiem un izspiedējiem.
Kiberrisku apdrošināšana, ko dažkārt sauc arī par kiberatbildības apdrošināšanu, kļūst aizvien populārāka uzņēmumu vidū, kas saskaras ar pastāvīgi augošiem digitālajiem draudiem.
Šajā rakstā izskaidrosim, kas ir kiberrisku apdrošināšana, ko tā sedz, kāda ir atšķirība starp pirmās puses un trešās puses segumu, kā arī aplūkosim, kā biznesa pārtraukuma apdrošināšana iekļaujas kopējā kiberdrošības stratēģijā.
Kas ir kibernoziedzība?
Kibernoziedzība ir jebkāda ļaunprātīga darbība digitālajā vidē – sākot ar pikšķerēšanas e-pastiem un izspiedējvīrusiem līdz datu noplūdēm un sistēmu paralīzei. Šādi uzbrukumi var skart gan lielus uzņēmumus, gan mazus birojus vai pat individuālus profesionāļus.
Kāpēc nepieciešama kiberrisku apdrošināšana?
Tāpat kā apdrošinām savus īpašumus pret ugunsgrēku, plūdiem vai zādzībām, arī digitālie aktīvi – dati, programmatūra, mājaslapas un klientu informācija – ir vērtības, kuras ir vērts aizsargāt.
Kiberrisku apdrošināšana ir apdrošināšanas polise, kas sedz finansiālos zaudējumus un atjaunošanas izmaksas, ja uzņēmums piedzīvo:
datu noplūdi,
sistēmu darbības traucējumus,
izspiedējvīrusu uzbrukumu vai
citu kibernoziegumu.
Kādu atbalstu sniedz kiberrisku apdrošināšana?
Kiberrisku polise nodrošina gan praktisku palīdzību incidenta brīdī, gan finansiālu aizsardzību pēc tam.
Parasti segums ietver:
IT speciālistu un datu atjaunošanas komandu atbalstu,
juridiskās un komunikācijas konsultācijas,
izmaksas par klientu informēšanu datu noplūdes gadījumā,
kompensāciju par zaudētiem ienākumiem vai dīkstāves laiku.
Labs kiberrisku apdrošinātājs palīdz uzņēmumam ātrāk atgriezties normālā darbībā un mazināt reputācijas zaudējumu.
Pirmās puses un trešās puses segums – kāda ir atšķirība?
Kiberrisku apdrošināšana parasti tiek iedalīta divos galvenajos seguma veidos:
Pirmās puses segums
Aizsargā uzņēmumu no tiešajiem zaudējumiem, kas rodas pēc incidenta.Segums var ietvert:
izmeklēšanas un forensikas izmaksas,
datu atjaunošanu un sistēmu atgriešanu darbībā,
zaudētos ienākumus darbības pārtraukuma laikā,
palīdzību sarunās ar izspiedējvīrusu uzbrucējiem,
reputācijas un klientu uzticības atjaunošanu,
klientu informēšanu un kontu uzraudzību.
Saskaņā ar CFC Underwriting datiem vairāk nekā 96% kiberrisku prasību ir tieši pirmās puses izmaksas.
Trešās puses segums
Aizsargā uzņēmumu gadījumos, kad tiek saņemta prasība no klientiem, sadarbības partneriem vai regulatoriem.Tas var ietvert:
juridiskās aizsardzības un advokātu izmaksas,
izlīgumus vai kompensācijas,
atbildību par klientu datu drošības pārkāpumiem.
(Svarīgi! Dažus sodus likums neļauj apdrošināt, un tie vienmēr tiek vērtēti individuāli.)
Darbības pārtraukuma (Business Interruption) segums
Kibernoziegumi var pilnībā paralizēt uzņēmuma darbību – no dažām stundām līdz pat mēnešiem.Darbības pārtraukuma segums (BI) paredz kompensāciju par ienākumu zaudējumiem, kamēr sistēmas tiek atjaunotas.
Mūsdienu polisēs tas ietver arī ilgtermiņa sekas, piemēram:
klientu uzticības zudumu,
klientu pāreju pie konkurentiem,
reputācijas atjaunošanas izmaksas.
Daudzi apdrošinātāji šobrīd piedāvā segumu, kas attiecas uz periodu līdz sešiem mēnešiem vai pat gadam pēc incidenta.
Skats nākotnē
Digitālie riski kļūst arvien sarežģītāki, un neviena nozare nav pilnībā pasargāta. Zinot, kāds segums jums ir pieejams, varat saglabāt kontroli pār situāciju arī krīzes brīdī.
Perks komanda palīdzēs izvērtēt jūsu uzņēmuma riskus, salīdzināt apdrošinātāju piedāvājumus un izvēlēties risinājumu, kas patiešām darbojas tad, kad tas visvairāk nepieciešams.
Vēlies uzzināt, kā kiberrisku apdrošināšana var pasargāt tavu uzņēmumu?
Piesakies uz bezmaksas konsultāciju ar Perks brokeri: kopā atradīsim drošāko risinājumu digitālajai pasaulei.
+371 26 668 558